08/08/2023

Ohlédnutí za 31 týdnem roku 2023

Vítejte u mého krátkého ohlédnutí za 31 týdnem roku 2023. Některé články jsou sice staršího data, ale já se k nim prokousal teprve v tomto týdnu. Letní okurková sezóna pokračuje. 

Sociální systémy a sociální média

Psát Twitter nebo X? Asi si na nové pojmenování Twitteru budu chvilku zvykat. Jedno písmeno pro pojmenování sociální sítě je pro mě hodně divné, nezvyklé a matoucí. Používám dost často písmeno X pro zcela jiné věci. Na zajímavý článek, proč je Musk “posedlý” písmenem X, ze serveru Mashable upozornil třeba PCTunig. Mimochodem jedno písmeno byl i problém pro App Store. Nyní má X jako jediná aplikace výjimku. Už máte X ve svém mobilu? Já ho smazal. [mashable.com]  [pctuning.cz]

Počet uživatelů Threads klesl na polovinu, o dvě třetiny, na 25% a klesá. Tak mi to připadá že Twitter/X tak nějak stále nemá soupeře. 

BBC testuje Fedivers a Mastodont. Vždy jsem byl přesvědčen, že zrovna BBC je taková ta těžkopádnější instituce. To, že jde do Fediversu je pro mě přímo šokující zpráva. Možná by se ostatní média mohla konečně chytit za nos. [bbc.com] [techcrunch.com]

Víte jak funguje jak čínský systém sociálního kreditu? Co to vlastně je a koho se to v číně týká? Zajímavý souhrn předvedl youtub kanál Segment [youtube.com]. 

Umělá inteligence

Elon Musk pěstuje svoji umělou inteligenci pomocí našich tweetů. Nový hráč na poli umělé inteligence se bude jmenovat xAI. Nikdo nečekal, že to nebude zase X. Zda se přidá k  ChatGPT, Bard jako stejně úspěšný, na to si ještě počkáme. [zive.cz] [pcmag.com]

Čína zakázala ChatGPT a chystá svou vlastní umělou inteligenci. Jak jinak, ale možná právě o to jde. Pokud chcete v budoucnu zůstat velcí hráči, potřebujete vlastní #AI. Cvičit AI konkurence se prostě logicky nevyplácí. [zive.cz] [cybernews.com]


Bezpečnost

Víte jak probíhá Session Hijacking útok na váš email u seznam.cz? Máte své weby zabezpečeny proti tomuto typu útoku? Pokud se chcete dál na internetu cítit bezpečně, nekoukejte na následující video Marka Tótha. Je to video pro trochu víc znalé uživatele. Ostatní by mělo děsit už to, jak je to jednoduché. [youtube.com]

Pokud hledáte řešení pro vlastní PHP aplikace, rozhodně se nebojte nastudovat třeba i starší stránky o bezpečnosti PHPSessions. Já si toto téma oživil na kutac.cz [www.kutac.cz].  

Už máte fotku kde vypadáte jako Barbie nebo Ken? Ne? Tak aspoň selfie s s jedním z těchto dvou idolů? Ne? Jak je to možné? No asi proto, že prostě stoje fotky, email a další osobní informace už neposílám každému na vyžádání. Ne, že bych to už párkrát v životě neudělal. Takhle blbě jsem poslal svoje údaje prý na Ruský i Čínský trh. Člověk se má ale ze svých chyb poučit, ne je pořád dokola opakovat. Takže pozor na barbieselfie.ai a baiRBIE.me . [pcworld.cz]


Grafika

Sháníte Ikonu pro váš web nebo aplikace? Zkuste stránky https://iconbuddy.app/ . Aktuálně 180tis ikon k vonému použití pod open source licencí. Integrovaný mini-online-editoru umožňuje změnit barvu, pozadí a stáhnout ve formátu SVG, PNG, WEBP, JSX nebo VUE. 


Hry

Minulý týden to bylo Diablo Iv. Tento týden je to Baldur's Gate 3. Jako “nejočekávanější” titul na Steamu se hned vyhoupl mezi nejhranější tituly. Držím herní půst tak aspoň kouknu sem tam na nějaké video pro začátečníky. [youtube.com]


Filmy a seriály

Líbil se vám seriál Locki v první sezóně? Právě vyšla upoutávka na druhou sezonu a nevypadá to vůbec špatně.


 

Knihy

Objevil jsem youtube kanál Christophera Paoliniho. Je tam pár upoutávek na jeho novou knihu Fractal Noise. Zajímavá jsou i starší videa. To mě připomnělo, že nemám v seznamu jeho scifi Spát v moři hvězd (Kniha 1 + Kniha 2). I když mají obě knihy horší hodnocení, celkem mě to zaujalo. 

https://www.youtube.com/@christopher_paolini

V obchodě se mi dostala do ruky kniha Legie - Operace Petragun. Vypadalo to vtipně. Já vím, je to brak, ale hustej. Asi se na sérii Legie, od dvojice Kotleta - Sněgoňová, budu muset podívat pěkně od začátku. 

https://www.databazeknih.cz/knihy/legie-operace-petragun-510247 

https://www.databazeknih.cz/serie/legie-10442 


Hudba

Měl jsem potřebu zaposlouchat se do nějakého pěkného dechového nástroje. Tak co třeba trumpetistat Chet Baker. Další mistrovské skladby Jazzu vhodné i třeba jako pozadí práci (instrumental only). 


Zazvonil zvonec a pohádky je konec

Tohle zdaleka není všechno, ale i tak už je toho dost. Klidné léto.



Žádné komentáře:

Okomentovat