12/07/2023

Film: Spider-Man Napříč paralelními světy

Po prvních recenzích jsem nechtěl na tohoto animovaného spidermana vůbec vyrazit. Plán byl navštívit ho až v nějakém dvoj-promítání příští rok. Jenže další recenze, zejména ty od profi-grafiků a animátorů, mě donutili přehodnotit situaci.

O čem je Spider-Man: Napříč paralelními světy

Miles Morales, Spider-Manem z Brooklynu, se opět setkává s Gwen Stacyovou. Jejich setkání ale není tak docela to, co se mělo přihodit. Když Miles pronikne do mnohovesmíru potkává další pavoučí hrdiny, kteří brání samotnou podstatu paralelních světů. Na Milese i Gwen čekají těžká rozhodnutí, když jim začne docházet, co pro ně bude znamenat být spider-hrdinou.

Hodnocení 

Je to hodně dobrý animák, jak po dějové, dialogové tak grafické stránce. Ta grafika je opravdu něco úžasného. Jsem přesvědčen, že tahle laťka je nasazena opravdu hodně vysoko. Asi jsem v posledních letech neviděl lépe udělaný animák. Tolik vrstev, stylů, narážky na originální komiksová díla, propojení dokonce i na filmové scény. Prostě paráda.

Dějově to taky jde. Pár hluchých míst se tu sice najde, ale vesmě vás to udrží v pozoru celé dvě hodiny. Na druhou stranu je tu spousta akce kterou jsem místy nestíhal. Zejména proto se mi některá místa zdála zbytečně chaotická. Rozhodně zamrzel ten otevřený konec.

Obsahově vlastně dost jednoduché. Jenže nastolená témata rozhodně jednoduchá nejsou. Navíc tenhle spiderman má před sebou hodně zásadní filozofickou rovinu. Doufejme, že to autoři nepřeženou a zůstane to v zábavné formě. Vtipné a zábavné jsou dialogy jak pro teenagery tak pro starší a pokročilejší. Prostě nudit se rozhodně nebudete. 

Film jako celek si právem zaslouží 5/5 hvězd které mu tímto dávám na ČSFD i 9/10 na IMDB. 

Těším se v příštím roce na Spider-Man: Beyond the Spider-Verse ...  ČSFD 

Odkazy:

ČSFD ... https://www.csfd.cz/film/792366-spider-man-napric-paralelnimi-svety/

IMDB ... https://www.imdb.com/title/tt9362722/


Žádné komentáře:

Okomentovat