07/12/2022

Kniha: Ve stínu slunce (Jakub Mařík)

Do čtení knihy Ve stínu slunce od Jakuba Maříka jsem se pustil díky doporučení kamarád mého kamaráda co seděl na pivu náhodou vedle mě. Jde tedy o moje první setkání jak se sérií, tak s tímto českým autorem.

V podstatě jde o “akční military sci-fi” trochu šmrncnuté detektivkou. A kupodivu tahle kombinace není špatná. V knize se paralelně rozvíjí několik příběhů, které postupně do sebe zapadají a příjemně se doplňují. Během rozplétání se objeví i několik dějových zvratů, které karty opět zamíchají. Nudit se tedy nebudete. 

Mezi jednotlivými příběhy jsem se neztratil, postavy se mně příliš nepletly a celé se to opravdu dobře četlo. Závěr byl plně pod taktovkou bojových akcí, které vás nepustí od knížky. Jediné co mě na knize vadilo byl předvídatelný vývoj děje a nepříliš originální odhalení. Na českou scifi je to ale hodně dobrý kousek. Na DatabaziKnih dávám 4/5. 


Do svého čekacího seznamu knih si dávám i další dvě knížky z této serie

V ledovém sevření (UTSS Salamis 2. v sérii), Jakub Mařík, 2021

V Krvavém pásu (UTSS Salamis 3. v sérii), Jakub Mařík, 2022


Žádné komentáře:

Okomentovat