02/11/2022

Stop násilí na Monetovi

Ještě zpátky k polévání obrazů hnutím Just Stop Oil. Moje první reakce byla zcela negativní. Nesnáším neúctu k práci jiných. Nesnáším neúctu k umění a dvojnásob u děl, které jsou podle mě pro lidstvo důležitá. Jenže pak jsem zjistil, že obrazy jsou dobře zabezpečené. Dokonce i vlastní postup, výběr kejdy a  cílů protagonistů byl pečlivě naplánovaný akt. Takže dopředu věděli, že obrazům se nic nestane. Tak a teď “babo raď”. 

Chvíli jsem váhal, ale nakonec jsem opět skončil u proti-aktivistické náladě. Je to radikální, agresivní a násilný přístup, který stojí za odsouzení. Je to neúcta k dílu a práci jiného člověka. Neúcta k hodnotám, k životu a dílu. Je to plivanec do tváří všech, kteří se snažili v temných dobách cenná umělecká díla chránit i za cenu svých životů.Je to bodná rána do uměleckých duší které v těchto obrazech vidí mnohem víc. 

Myslím, že ty aktivisty tam měli nechat přilepené, postavit okolo nich ohrádku a dát cedulku “Aktivista Just Stop Oil 2022 - nedotýkat se”. Třeba i na několik dní nebo do prvního zkolabování. 

Ano, je to složitější. Ne, nic to nevyřeší. Je to kampaň jako každá jiná v této době. Kontroverzní, burcující, šokující, cílená, funkční.

Žádné komentáře:

Okomentovat