13/09/2022

Zemřel Jean-Luc Godard

Další smrtelná rána provází další ráno. Není toho nějak hodně poslední dobou? 

Jean-Luc Godard byl pro mě představitelem filmového experimentu, nové vlny v kinematografii šedesátých let a charizmatická bytos opředená míty. 

Poprvé jsem na něj narazil, když mě někdo doporučil film Alphaville. Pak jsem slyšel že je to “bůh” kinematografie a že musím od něho vidět všechny filmy. Takže jsem postupně vstřebal:

Je asi jiná doba a experimentů jsem viděl už hodně. Právě proto asi nejsem jeho tvorbou nejak mýticky zasažen. Nezměnilo to můj pohled na vesmír, nemám touhu vypadat jako Jean-Luc a Maoista ze mě asi nakonec taky nebude. Musím ale uznat, že vzhledem k době, kdy tvořil první filmy, to mohlo být zcela zásadní. Jeho díla jsou jiná, nekonvenční, neokoukaná. Bylo a je na jeho snímcích pořád co studovat.

Pro mě: Odešel člověk který dal kinematografii svobodu vyjadřování.

Děkuji vám mistře Jean-Luc Godarde. [Wiki]

Žádné komentáře:

Okomentovat