27/10/2022

Seriál Hatufim (Prisoners of War) - S01, S02

Měl jsem pocit, že si pouštím něco jako byl seriál Homeland (Ve jménu vlasti). Ten se mi líbil, takže jsem čekal, že to pojede v podobných kolejích. Nejede, ani náznakem. V první řadě, tohle není akční film. Jde tu především o hodně dobře (a místy i pomalu) vykreslené hlavní i vedlejší postavy. V druhé řadě, není to Amerika (kde je všechno možné) ale Izrael. Takže zcela jiný přístup, kultura, hodnoty, kontext.

Obě série sebou nesou linku vnitřního boje tajných služeb. Ty ale vedou jen k otevření dalších možností vývoje seriálu. Mnohem víc se hlavní děj točí okolo prostých lidských životů které jsou vystaveny extrémním zkouškám. Obě sezóny jsou zcela bezprostřední, uvěřitelné a vlastně hodně smutné. Proto mi nic nebrání k následujícímu hodnocení:

ČSFD - Hatufim (S01) - 5 / 5 
ČSFD - Hatufim (S02) - 5 / 5 
IMDb - Hatufim (S01) - 9/10 
IMDb - Hatufim (S02) - 9/10 

Ještě moje jednoduché srovnání s podobnými seriály. Uvádím je v pořadí jak bych je aktuálně zařadil do žebříčku:
  1. Homeland (Ve jménu vlasti) - Bavilo mě to stejně jako Hatufim, i když jde o něco jiného. Je to rozhodně akčnější. 
  2. Hatufim - hodně dobře vykreslené hlavní i vedlejší postavy 
  3. Caliphate - Děsivě skutečné
  4. Tehran - Není to moc reálné, ale hodně mě to bavilo.
  5. Fauda - Fauda mě moc nebavil, navíc jsem bohužel shlédnul s divným českým dabingem. 
V návaznosti na tento seriál jsem objevil zmínky o filmu Kfulim (False Flag), který tímto přidávám do svého seznamu na shlédnutí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat